09 March 2014

Söndag kväll

Söndag kväll är inte min favoritkväll.

Jag skulle vilja ta det riktigt lugnt, njuta av en kopp te, stretcha lite, lyssna på någon ny musik som jag aldrig hört förut och låta det sista av veckoslutskaramellen smälta i munnen i lugn och ro.

Men nästa vecka står redan och trampar otåligt utanför dörren. Knattarnas dagisväskor gapar halvtomma i hallen i väntan på att packas, bord borde torkas, läxor borde skrivas, tvätt borde tvättas och sorteras, kläder borde plockas fram. Måndag morgon slår till ganska obarmhärtigt för det mesta, så är man klok förbereder man sig.

Men det bär emot.
Speciellt som den här dagen, ja hela helgen har varit lite hit och dit och upp och ner. Mat har jag ätit nån gång emellan när det passat och fuskat i mig smörgåsar istället för något riktigt, för att sedan äta massor på en gång när jag fått varm mat framför mig, för att sedan ändå vara småhungrig några timmar efteråt igen. Motionen kan ni helt räkna bort, nåja en rask promenad i pausen mellan körövning och konsert hann jag med på eftermiddagen. Så det känns som varken jag (eller magen) riktigt har landat i veckoslutet innan nästa vecka kör igång igen.

No comments: