15 March 2014

Det bästa med den här lördagen

Jag har fått en massa hemma-saker gjorda. De sista pafflådorna med några svårplacerade klädesplagg i botten som blivit kvar efter flytten har nu tömts och kastats ut, dagens andra tvättmaskin snurrar på slutrakan och jag har äntligen hunnit fylla vår nya frys med lite nybakta semlor och kex. Men det är inte det som gör den här lördagen extra bra.

Jag har äntligen haft tid för mina knattifnattar, på ett sätt som jag inte haft sedan förra året i maj då de gick i deltidsdagvård och jag deltidsstuderade, då hade vi ännu hela dagar framför oss utan något klart planerat schema. Vi hann till biblioteket idag också, minns inte när vi kulle ha varit dit senast. Det märktes också på boklasset vi släpade hem i bilen... Men trots att jag saknat en heldag med dem är inte det heller det bästa med just den här dagen.

Sambon är på jobb, vilket inte är alltför mysigt såhär på kvällen, snarare tomt och ödsligt i vårt lilla 60 m2s hus, så det kan inte heller räknas till något positivt alls.

Nej, det bästa på hela dagen är att jag inte behövt hoppa ur mina fläckiga eländiga fleece-kalsonger på hela dagen. Hurra för en dag som är så underbart lördagig att man kan gå runt i den civilaste civilklädseln dagen lång!

Och innan nån undrar; jag gömde kalsongerna under vindbyxorna när vi utförde stadsbesök idag...

Ett litet glas rött på det!

No comments: