11 October 2013

Århundradets uppfinning

Det är nog de små rödvinsflaskorna på 25 cl.
Okej, kanske nån annan skulle föreslå datorn eller internet eller något ännu intellektuellare. Men en fredagkväll då nedvarvning känns som det enda rätta och man är ensam hemma med barnen och aldrig i livet skulle öppna en stor flaska på egen hand. Då är jag tacksam att sambon importerat några småflaskor från jobbet till mig!

Århundradets nästbästa uppfinning är Linkosuos ruissips (torkade rågknappar med olika chipskryddor på) som knapras ner med rasande takt här i huset. Jag säger inte att de är hälsosamma, har undvikit baksidan av påsen bara för att inte veta exakt allt vad de innehåller, men de måste rimligtvis vara bättre än potatischips!

Idag avhämtades också Blå Bilen. Min nya bil (någon annans gamla). Den är en riktigt trevlig körupplevelse, men insidan är lite "kantig" och teknik och knappar finns där så det räcker, nästan lite för mycket för att vara 100% praktisk och enkel att förstå sig på om man frågar mig (det är en Kia Ceed förresten, men huvudsakligen är den Blå, något blåare än den har jag nog inte sett).

No comments: