19 June 2013

Inlägg

Jag vet, jag har tagit lite semester från datorn emellanåt.

Just nu sitter jag här och filosoferar kring livet lite igen (ja, sambon for på jobb en vecka idag igen, just precis därför).

Jag funderar på jobbet, nu börjar jag vara inkörd i rullorna och jag börjar också återigen finna mig som småstadssjukans envisa antagonist igen. Jag får påminna mig själv ideligen - Har jag inte hört det berättas av personen själv i fråga så har jag inte hört det!
Det blir en massa dubbla förklaringar, men jag frågar och vill få bekräftat av varje människa enskilt och inte av någon tredje part eller ett rykte.
Jag säger inte att det inte har sina fördelar, man slänger ut en fråga i luften och alltid finns det nån som känner nån som kan hjälpa en eller ge en ett svar. Bekantas bekanta som plötsligt visar sig vara riktiga pärlor. Men inte utan att jag frågar dem själv "Hej, jag letar efter nån som kan hjälpa mig med ... stämmer det att du är bra på ...?"

Så funderar jag på husbyggande, det har blivit så mycket annat emellan så jag har fått ta en paus med det. Och nu när jag tittar på ritnngarna igen vill jag ändra en massa, eller ångra mig helt. Eller ta en paus från allt vad husbyggande heter. Inte söka offerter, inte vippa ner de gamla husen på tomten heller. Bara stanna tiden och fundera lite till. Suck! Aldrig kan man bestämma sig, aldrig är man nöjd!

Och så funderar jag på mina studier. Jag har så fasikens roligt och mycket att göra på jobbet, så jag har helt glömt att jag borde fylla i praktikpapper emellan när jag hittar nån ledig stund. Och, det som är lite illa, jag har inte alls hunnit titta på nån bokföring ännu. Attans attans. Måste, med våld om så, få det inpassat i mitt jobb just nu, vill ju ta ut grundexamen ren till hösten! (Men nåt avgångsbetyg blir det inte om jag inte studerar nästa år, så det får jag snällt orka med i alla fall!)

Jaja, lite sånt just nu.
Annars är landet lugnt. Ska fira midsommar hemhemma i sambons frånvaro och kommer därmed att bila genom det avlånga landet tillsammans med hundratusentals andra imorgon eftermiddag. Ensam med knattarna. Detta kan bli spännande!

No comments: