02 July 2013

Att ha och att inte ha

Jag har väldigt lite fritid nu. Att jobba banktider innebär att vi kommer hem huller om buller vrålhungriga lite före fem varje dag och innan middagen är avklarad och undanstädad har klockat oftast på ett fräckt sätt behagat krypa iväg till minst halv sex.
Då hinner vi vara ute en liten stund, eller så vill jag göra nåt inne och då börjar ju barnprogram på tv så pass snart att man inte börjar med några större projekt. För att inte nämna de dagar jag jobbar i Nagu och sambon är på sitt jobb och knattarna ska tidigt till dagis och hämtas sist av alla och mitt mammahjärta gråter.

Men det jag saknar i knatt-tid och egentid får jag väl ta igen i materiella ting. Istället har vi en nästan magisk bortglömd trädgård, full av överraskningar... (Varning för bildkavalkad)

Vi har en backe full med hansarosor, som de doftar!

Vi har de finaste liljor som blommar alldeles otämjt i halva trädgården.

Vi har en nickande pion som nog inte bundits upp på säkert 10 år, den får nicka vidare.

Vi har en gammal badibunka mitt i ett lupinbestånd.

Vi har en inneboende (en stor en, huj vad jag flög i luften när han hoppade fram!) under tegelhögen bakom lillstugan.

Och vi har en lillstuga utan tak och fönster. Tar inte länge förrän den ligger i prydliga högar och väntar på eldningsväder.
Kort och gott, jag har inte mycket tid just nu, men de stunder jag har tid så har jag ju något att njuta av i alla fall!

No comments: