11 June 2013

Tickeli tack

Tiden rusar iväg med mig.
Just nu har jag fullt med arbete och lite till på jobbet och arbetsdagarna susar förbi med en svindlande fart. Kvällarna går i nästan samma takt. Hämta barn, laga mat, äta, gå ut en stund, komma in, äta kvällsbit, borsta tänder, byta om, läsa saga, plocka i köket, plocka leksaker, ligga utslagen på soffan och slötitta på något på tv eller slösurfa, ta en tidig kväll för det är ändå tidigt väckning imorgon osv. Kvällarna blir så korta och jag hinner vara så lite tillsammans med pojkarna känns det som. Tiden med knattarna på kvällen har nästan blivit så helig att jag inte ids göra nåt nyttigt då, utan bara är med dem.

Ikväll blev det dessutom så att fammo hämtade pojkarna medan jag åkte till Bergkulla och sprutade roundup för glatta livet. Iförd gammal farkkuskjorta, gummihandskar, solglasögon och duk för håret, jag måste ha sett ut som en mördare, vilket jag var. Om några dagar ska det börja märkas om giftet biter på dedär jättelokorna. Förutom den giftiga jättelokan har vi ju kirskål i mängd och massor där, samt en massa lupiner. Kirskålen är inte giftig, tvärtom, så jag låter den hållas ett tag till, men lupinerna... Ja jag vet att lupiner är inkräktare, men sini, då jag tycker att dom är så fina. Jaja, vi behåller bara de som växer ovanför huset så plockar jag helt enkelt bort (eller in) de som växer nere i skogen.

De blå irisarna är tack och lov inget jag behöver rensa bort!

No comments: