04 January 2013

En dag

På en dag hinner man:
 
Vakna tidigt.
Besöka nya dagmamman på inskolning.
Handla mat med två knattar.
Besöka bibliotek med två knattar.
Granska tänderna på två knattar.
Åka hem och svänga ihop snabbmat (färskpasta, stekt lax och tomat).
Ha en krabat som vägrar sova eftermiddag.
Titta på en filur som tar sitt första vingliga steg utan stöd.
Eftermiddagspromenera till den andra butiken för att hitta sockerpasta till 3-årstårta.
Ha en trött krabat med itkupotkuraivare vid kassan.
Gå hem med en barnvagn med barn och mat på och en krabat som gråter hela vägen.
Fixa snabbmat igen (förmiddagens pastarester med spenatsås och kokt ägg)
Underhålla barnen med buuklubb medan man sköter lite tvätt.
Plocka undan efter kvällsbit och inse att diskmaskinstabletterna är slut. NU.
Tvätta tänderna på barn, klä på halarna utanpå pyjamasarna, kör av och an till lokalbutiken och handla diskmedel.
Starta maskin, natta det eländet som påstår att han "inte alls är trött".

Och sen borde jag ha satt en tårtbotten på gräddning och börjat sortera filurens klädskåp och fålla upp byxor till mig själv, men så hittade jag Mamma Mia på trean och här sitter jag med en öl i tassen med sovande barn och försöker sjunga med så tyst att det inte stör. Tycker mig vara värd detta istället för tårtbottnar och klädvård, kanhända har jag fel men då får jag ta det när jag stressar ihjäl mig imorgon kväll istället då!

3 comments:

sarai said...

1. och så frågar folk: nå-å, vad gör du hela dagen hemma med barnen? blir det inte långtråkigt?
2. det finns gånger när jag är väldans glad över att mina är stora
3. sköt om er alla, speciellt du!
Kramar! =)

Kamomilla said...

Bra val det där sista- egen tid med mamma mia och du orkar bättre sen igen :)

Höperöt said...

sarai - 1. Vaddå? Jag sitter ju här och bloggar och bläddrar i glansiga veckomagasin dagarna i ända medan mina barn leker snällt med lego på mattan i sitt eget rum! ;)
2. Både väntar på och bävar inför den dagen att de blir stora...
3. Tack! Kram! :)

Kamomilla - Jo det är nog så att man behöver en bit av göra-ingenting-alls varje dag också. Fast det ser lite tråkigt ut när man skriver det :)