23 September 2011

Men jag är ändå förbaskat trött

Hb:t hade sjunkit men var ännu över 120.
Blodtrycket var normalt.
Inget glukos i urinen.

Jag är bara trött och svimfärdig sådär för nöjes skull liksom.

Tre tips fick jag ändå av (den jättesnälla, hon är alltså bäst!) rådgivningdamen:
-Ät ordentligt! Riktig mat, skippa mikrogröten och kom ihåg mellanmålen, min viktuppgång var nästan i underkant, så det är inget att oroa sig för.
-Vila, vila, vila! När som helst jag bara hittar tillfälle och ro.
-Kom ihåg att gå igenom returpapperslådan förrän den åker till återvinning! Mitt råddgivningskort var som bortblåst i en månad, innan jag fick syn på det sekunden innan det skulle ha åkt ner i pappersinsamlingsbyttan. Heh.

2 comments:

Pia said...

mitt hb var nere på 115 och jag är trött konstant. Fick också order om att äta ordentligt och mer. Jag vet inte vad som är "normalt" att öka i vikt, men min våg visar på + 1-1,5 kg och då är jag i v.22

Höperöt said...

Har nog gått upp dryga tre kilo, men rådgivningen menade att jag skulle äta riktig varm mat, utan att tänka på vikten, antagligen får jag bara lågt blodsocker om jag tar för långa pauser mellan måltiderna. (Kakor och bulla sade hon sedan ingenting om, så jag tror inte hon rekommenderade dem tyvärr...)

Hoppas bara denhär tröttheten ger med sig förr eller senare!