01 March 2011

Jag borde städa

Men innan jag gör det lovade jag att bidra till att göra en lite humanare värld genom att bojkotta alla glassiga hem-bilder i bloggen och visa hur vårt hem ser ut. På riktigt.
Såhär ser det alltså ut hos oss om man råkar snubbla in en dag då jag tänker "jag borde städa", men ännu inte orkat sätta igång.



Det är här jag bloggar. Och läser reklam, och förvarar viktiga papper, och recept och en halvläst deckare. Handkrämen är också viktig, dessutom kan man lägga till krukväxterna som skulle fövaras där tillfälligt, men som nu stått där sedan flytten.



Titta en till deckare! Fårskinnen har skuttat ner på golvet i sin iver att komma undan krabaten. Och om nån undrar vad det är som gömmer sig på soffkanten kan jag berätta att alla halvfärdiga handarbeten myser ihop där, dom är rätt många.



Hallen inredd enligt jag-har-bråttom-metoden i kombination med jag-vill-riva-ner-allt-metoden.



Min egen absoluta favorit! Det som tidigare varit omlädningsrum och som nu är smutstvättsortering, ölförvaring, tomflaskinsamling skoförvaring och sopborstställ. Gissa hur snabbt jag skulle vilja få dethär rummet fixat och få en riktig arbetsbänk med dörrar under och korgar att sortera i. Gissa!

4 comments:

RockMom said...

Ser ju fint å städat ut ändå :)

Anonymous said...

Du har nog långt till katastrof ännu, man ser ju golvet! :P

sarai

Höperöt said...

RockMom - Tjaaa... Det är ju kuddar sneda i soffan och byxor på golvet och tröjor i fåtöljen och och

sarai - Nej ingen katastrof kanske :P
Det har väl nog varit värre vid flera tillfällen, men städat är det ju inte.

Uj, nu när ni båda säger sådär börjar jag undra om jag blivit påverkad av pedanterna i min omgivning...

hemmahannah.papper.fi said...

Haha, underbart och bekant!