28 February 2011

Och tankarna snurrar

Jag vet inte varför, för jag kan helt ärligt påstå att jag inte stressat den senaste tiden, men nu känns det precis som om mitt samvete skulle behöva läggas på hyllan och så skulle jag ägna ett par dar åt att samla mig själv igen.

Det kan bara vara PMSen, det kan bara vara det att jag sovit sämre några nätter, eller så är det något helt annat, men det är inte kiva att ligga och vrida på sig på natten och känna hur det sticker och drar i muskler och märka hur svårt jag har att slappna av. Till all tur så oroar jag mig bara måttligt just nu och tror inte att jag är döende eller så, men det vill inte släppa taget helt för det. Imorgon far dessutom sambon på studieresa så jag ska sköta hemmet tillsammans med krabaten ett par dagar och det skulle vara skäl att vara utvilad till dess. Dessutom ska jag och snitta bort födelsemärken på ryggen imorgon, hoppas innerligt att jag får böja mig fram och lyfta tungt efter det, annars får jag ringa krabatens farmor. Det är visst en del att tänka på märker jag!

Så nu slänger jag in samvetet i garderoben och lagar god och nyttig mat och tar en tupplur mitt på dagen fast krabaten är i dagvård och jag "borde" åstadkomma något vettigt och nyttigt. Ibland är kanske att bli utvilad det nyttigaste man kan åstadkomma.

4 comments:

RockMom said...

Bra tänkt!!1

M said...

Vännen, vad är det vettiga du borde åstadkomma? En grej som kan vara bra är att göra upp en lista åt sig själv och kryssa av. Dock kan det vara lite stressande också. En kollega till mig vände på steken och hade en lapp på kylskåpet där hon antecknade allt hon hade gjort istället! Skit i det som inte hanns med.

Kom ihåg att kvalitetstid för dig själv också är vettiga saker att få gjort!

<3

Anonymous said...

Att sköta om sig själv är väl trots allt det viktigaste. För annars kan du ju inte sköta om nån annan.
Det där med att skriva upp det man har gjort istället för borde göra är en lysande idé! =)

sarai

Höperöt said...

Haiju - Visst är det! *kram*

M - Söka jobb. Och jo, det är ganska viktigt. Eller det avlägsna klirret i botten på plånboken säger mig det.

Smart kollega du har! Så mycket trevligare att se vad man faktiskt åstadkommit. Borde faktiskt pröva!

sarai - Jo, men för det mesta går det bara av farten, detdär självskötandet. Det är bara det att ibland hinner man inte och då borde man ha nån väckarklocka som plingar och säger att NU är det dags för dig att ta lite paus igen. Om du uppfinner den så lovar jag att köpa! ;)