24 January 2014

Kråkänkan

Jag medger att det är svårt för en liten bobba att få mig att hållas hemma från jobb, men efter mycket om och men släpade jag mig till läkaren i morse.
Låt så vara att jag känt mig krasslig sedan förra lördagen och att jag var hemma en dag redan i tisdags då jag hade feber av och an på natten. Men det är nu först när hostan hållit mig vaken i två nätter, utöver att jag frossade inatt igen och är ensam hemma med knattifnattarna som jag inser att det är bäst att ta ner på takten. Idag är min enda chans att vila på riktigt för imorgon är det säkert bara skidorna eller pulkabacken som gäller för de små liven.

Skrik och Panik uppskattar annars helt enormt att deras mamma hostar som en kråka och att den andra sagoberättaren i familjen är på båten. Aldrig har dom bråkat om vem som ska få borsta tänderna FÖRST på kvällen, inte förrän igår då jag meddelade att det inte blir nån gonattsaga utan de får titta på youtube lite istället...


Nåja, nu ska jag sörpla i mig min svartvinbärssaft med honung och citron och börja fila på en prototyp för inbjudningskort. Och kanske titta på en Disney-film. Och sova lite om det går...

No comments: