26 January 2014

Undvik influensan i år kära människor!

Fy tusan säger jag bara. Den här flunsan jag har nu är en av de värsta jag kan minnas att jag råkat ut för. Inte för att jag haft exceptionellt hög feber eller varit mycket sängliggande, utan för att den aldrig tar slut. Halsen är sjuk, det är lock för öronen och jag känner inga smaker för sjunde dagen i rad nu. Och trots att jag slängde i mig codein-medicin innan sänggåendet igår för att få vila från hostan en stund, så blev jag väckt redan före midnatt av mina egna hostattacker.

Men det blir ju sakta sakta bättre, muskelvärken är borta och huvudet känns lite klarare.
Och just ikväll försöker jag njuta av att ha lite helt egen egentid. Köket är avtorkat och dagisväskorna packade, så jag får göra vad jag vill! Dricka nåt varmt och gott, sticka lite, leka lite manikyr för mig själv surfa lite på brudklänningar och brudfrisyrer och låta mig flyga bort från vardagen. Just det som jag strävade efter i mitt nyårs-antilöfte. Att passa på att skämma bort mig nån gång när jag har chansen.




No comments: