03 May 2013

Lyx!

Det är så mycket som plöstligt blivit lyx igen nu när man studerar. Ja, speciellt när man studerar och har barn och har en sambo som for iväg på jobb igår igen. Inte bara ekonomin, utan också egentid.
Idag slutade vi skoldagen tidigare, då hade jag lyxen att kunna handla på egen hand och eftersom jag hade lite tid på mig gick jag in via frissan och kollade om dom hade lediga tider, en timme senare satt jag och njöt av att nån pynjade mig i håret, låt så vara att det var en studerande, resultatet blev utmärkt och priset var lite lägre!

Sedan hann jag en snabb runda via gågatan, garnbutiken och loppiset vilket gav filuren en ny uppsättning verrare, garn till en sommarhalsduk/sjal och en idé om lite kläder jag ska sy. Ja, jag har ju massor av tyg i skåpen så varför inte vrida ihop nåt sött åt mig själv efter knattarnas läggdags?
Dessutom hann jag lägga sista handen vid vårens näst sista inlämningsuppgift och läma in den så nu är det frid och fröjd och fredag!
Tänk, igår önskade jag mig en hel veckas hermoloma, men det räckte med lite egentid så är jag glad och nöjd och lugn igen!

Innan jag kommer hem med knattarna, då är det fröjd och fredag, men friden uteblir ;)

No comments: