23 March 2013

Smart fjortis!

Inget illa om earth hour, men kunde dom inte väntat med den tills vi hade bytt till sommartid. Det är ok här i vardagsrummet, där brasan sprakar och och jag har några tända ljus, men om jag vill pinna iväg efter mera ved är där beckmörkt i bastun (där vi har mera ved på tork reds. anm.). Plus att det är där utanför jag förvarar dendär ölen jag hade reserverat för ikväll.
Attans dålig planering där!
Inte av mig, utan av de som placerat Earth hour ett par veckoslut för tidigt alltså.

Igår kväll fick min överspända nacke mig att vara hälsosam och jag försökte slappna av och tänja och hittade ett kvällsyogapass på juutuub som var otroligt skönt. Inget poweryogande, utan snarare lugna vridningar av koppen för att sträcka ut muskler man inte visste att man hade.
Och så kom jag (eller min kropp) ihåg Höperöt 14-18 år. Vet ni, hon var duktig och smart hon. Hon tränade lite magmuskler och stretchade ut sig ordentligt nästan varje kväll. Ingen överansträngning, en 50-60 magmuskler och 10 minuter stretch på mattan i sovrummet och borsta tänderna och isäng sedan. Och bra mådde hon och gott sov hon.
När slutade jag med det? Och framför allt, varför? Och hur gör jag för att få det till en så naturlig och självklar kvällsrutin igen?

Och en till sak som jag också började fundera på nu, finns det månne en massa andra saker jag var bättre på då än vad jag är i nuläget? Var hon inte mycket mera chill dendär Höperöt då, när har det riktigt blivit kontrollfreak av mig? Vad allt kan man inte lära sig av en smart fjortis?

No comments: