10 February 2012

På tumis

Krabaten åkte iväg till farmor för natten och det var bra tajmat!
Förra natten kom han joggande då jag hunnit sova en halv timme och låg sedan och vred och vände sig halva natten (kändes det som, antagligen sov han bättre när jag och filuren också sov). Han avslutade vridandet med att somna tvärs över sängen med huvudet på min kudde. Till slut struntade jag i delade magmuskler, framfallsrisk och blödningar och bar honom tillbaka till eget rum. Tvivlar på att han sover bättre än mig när det är en liten som ynkar och ska bytas på och annat ståhej i sovrumet på natten!

Dessutom visade krabaten prov på nåt nytt idag. Han hade fått titta på några avsnitt pingu (under stränga förmaningar att inte peta på mammas dator) medan jag joxade i köket. När han plötsligt kom in i köket var han uppenbart upprörd och gnällig, klagade på ont i magen och ville bara göra sånt han inte får (smälla i diskmaskinen, dra ut alla kastruller osv.) och jag förstod inte vad som plötsligt tagit åt honom. Sedan ville han inte att jag skulle gå ut i vardagsrummet... Förstås var datorn stängd, fast han vet att han inte får trycka på knapparna. Då först insåg jag att gnället i köket var dåligt samvete och avledande manövrar för att han visste att han gjort fel. It's a first!
Han lugnade sig sen när lillebror gick och sova och jag fick gosa med honom på egen hand en stund. Stackarn, det är bara att vänja sig vid att ha en mamma på halvtid nu.

Nu har jag värsta lyxtillvaron här, har plockat undan alla krabatens saker från golvet, får läsa tidningen ifred och bara filuren vaknar och äter så ska vi fara till butiken och köpa nåt gott för kvällen.

EDIT: Eller så inte, då bilakkun tydligen var slut. Oh well, parentesbesök imorgon, pappa får fixa!

2 comments:

Anonymous said...

Oh nou, hoppas att du hade något gott i skåpet istället! (och att du får se på spåret ostört)

Mr. Mo

Höperöt said...

En och annan godbit jo, fast det pinsammaste var väl att jag somnade mitt i på spåret, heh...