19 December 2011

Kvittering

Finns kuittaus på svenska överhuvudtaget?

Ett stycke jättefebrig son tyckte så illa om medicinen mitt i natten att han spydde hellre än svalde den (då hade vi redan totat i honom full dos panadol, så alternativen var inte så många). Tur i oturen försökte jag mata honom i min famn så det enda som behövde en tvättomgång var våra pyjamasar. Det finns liksom inte så mycket mera att göra då än att klä honom tunnt och peta i honom lite sval saft. Ja alltså, det har jag redan lärt mig att nån medicin lönar det sig inte att ge honom förrän han är vid 40-strecket, annars har jag slut på doser direkt. När han är sjuk blir han het helt enkelt.

Ett styckte väckerklocka väckte mig alltför tidigt och sambon fick öppna födelsedagspaket i farten vid frukostbordet.
Ett stycke pigg feberfri son har kvittrat runt hela huset nu på morgonen medan jag försökt städa.
Nu när han sussar sött borde jag förbereda födelsedagstårta och kalas och städa lite till, men först på to-do-listan är nog en powernap. Inte because I'm worth it, utan för att jag är i desperat behov of it.
Men kalas blir det ikväll, feber och sömn eller inte.

No comments: