18 December 2011

Efter

Man får ju inte lämna ett före utan ett efter så här är efter:

Gräddkola, kokosbollar, ischoklad och chokladdragerade marsipankulor. Ajjo, och julgran som flyttade in igår kväll!

Om det är gott? Jag låter kvicke-vicke svara:

Jo, fast som den godisstränga mor jag är får han bara äta kokosbollar. Muahaha!
Nånej, kanske får han smaka på julafton sedan.


Marsipankulorna, eller egentligen chokladtempereringen var det det jobbigaste och mest tidskrävande. Ischokon var helt klart snabbast och godast och mest gi-vänligt för mig som inte ska äta för mycket socker.

För att nu inte allt ska verka bullerby-glansbild kan jag berätta att sonen firade fjärde advent med att yra om Mussolini och abborrar vid frukostgröten (fråga inte varifrån Mussolini kom, det var det han sa i alla fall). Feber från ingenstans, underbart!
Därtill var jag så morgonpigg att jag inte somnade om efter halv fyra i morse, så mitt flitiga städande och tårtbakande jag skulle ägna mig åt idag verkar ha kommit av sig innan det ens börjat. Nåja, ens leksakerna bort från golvet så skulle det kännas lite bättre!