20 December 2011

Fläng

Idag skulle jag ta mig tid att vila lite efter gårdagens kalasande, det urartade rätt hastigt till ett enda flängande.
På morgonen lyckades jag med att få upp oss i tid så att alla tre familjemedlemmar snubblade över varandra i farstun på väg till jobb dagis och rådgivning lite före åtta. Jag hann i tid i alla fall!

Alla värden var bra, jag är tydligen sträng med sockret och filuren var överaktiv, men jag börjar ha så mycket sammandragningar nu att jag måste komma ihåg att ta det lugnt emellanåt och inte bara flänga. Jaja, SEN ska jag vila, jagskabara...

Sen hade jag glömt plånboken hemma, jag fick låna av sambon, så jag fick mormors julklapp postad, sen behövde jag lite grejjer, sen behövde sambon lite grejjer och så fanns sambons grejjer i den första butiken och inte i den andra osv. Ohälsosam lunch fick jag i mig först efter klockan 12.

Det nyttigaste jag lärt mig idag sådär ur konsumentsynvinkel är det att om man bara har 50 cent i fickan så räcker det antingen till två lakritsstänger eller till två små klementiner. Och jo, sträng som jag är valde jag det hälsosammare alternativet!

No comments: