07 November 2011

Höperöts sjuktransport Ab

Nej, varken dammsugning, wc-tvätt eller tupplur har det blivit idag.
Jag tänkte ta mig en tidig lunch med tidig lur när dagmamman ringde och sade att jag inte skulle vara orolig, men krabaten hade trillat och slagit sig.
Nejnej, inte orolig, iiinte alls!
Med sambon på två timmars avstånd och krabatens fammo med flunssa och hemma i pyjamas räknade jag att det går snabbast att agera sjuktransport själv. På några minuter hade jag tagit tre slevar av den tänkta lunchen, packat med banan och tetra-smoothie och parvlade mig iväg till dagmamman så fort jag orkade.
Väl där lugnade jag mig när den lille mannen satt snällt i dagmammans famn och funderade på livet. Såren i huvudet såg inte heller så farliga ut. På hälsocentralen konstaterade de att det varken krävde stygn eller klister, men frågade om jag ville ha en plåsterlapp på? Med tanke på killens kalufs räknade jag ut att det blir knepigare att få plåster uttrasslade därifrån än nyttan de skulle göra, så jag avböjde och lovade att putsa såren morgon och kväll några dagar istället.

Allt gott! Jag har fått redigt med motion, krabaten klättrar runt lika våghalsigt som vanligt, fast jag fått honom att säga "siktig trappan". Jag tror till och med att jag fick bort blodfläckarna från kläderna!

2 comments:

Eva said...

Tur att det gick bra! Förstår att mamma hade hjärtklappning!

Höperöt said...

Jo, speciellt när jag inte var där själv och kunde trösta eller avgöra hur farligt det såg ut att vara. Ujuj!
Å andra sidan, med tanke på hur han klänger och klättrar har jag nog väntat mig ett sånt samtal förr eller senare...