09 October 2011

Mera om sova

Tror ni att krabaten gick med på att sova i spjälsängen med oss mera nu när han testat på eget rum?
Nä.
Han är en självständig typ! Visst tog det närmare en timme att natta igen och visst skuttade han upp pigg som en ekorre klockan 6, men jag tror att den enda som for illa av det var jag som sov i korta snuttar och var redo att flyga i taket om en knappnål hade fallit i golvet. Om jag inte skulle ha råkat höra honom ett rum bort på natten sini. (Mammasamvetet, mammasamvetet...)
Däremot måste vi skaffa någon form av night-light nu. Ni vet, en såndär liten diskret lampa som man stöpslar i i nåt hörn och ger lite ledljus i korridoren. Att sova med tamburlampan på gör inte direkt underverk för sömnen heller.

Så nu har jag tagit en dagslur samtidigt som sonen och är skruttig som en fammo på ena sidan ansiktet, men skönt var det!

Dessutom har vi min systeryster och svågeråger på övernattning här (för att göra sängbytet extra smidigt!). Det trevligaste, förutom att sonen blir till sig av gumor och gufar, så är det att det finns nån annan med samma hobby i huset. Läs: Jag och syrran har suttit med stickorna under näsan några timmar också.
(Okej, egentligen förvånar det mig inte, skulle sambon börja sitta och härva på ett garnnystan här skulle jag däremot kolla om han känner sig frisk!)

3 comments:

Kamomilla said...

Spännande tider med sängbyten :)
Prisma har jaft bra energisnåla nattlampor som man sticker rakt i kontakten. Såna har vi, för här är mörkt som i en säck på natten..

RockMom said...

Bra att det går så bra med sovandet. Ger oss andra o-sovande typer en gnutta hopp ;)

Höperöt said...

Kamomilla - Tack för tipset! Här är ju vägbelysning utanför, men korridoren är det mörkaste stället i huset och då det kan finnas diverse trampminor (leksaksgris under foten klockan två på natten) så känns det nödvändigt.

RockMom - Jo, speciellt som han somnade på fem röda sekunder nu ikväll, jag håller tummarna, men misstänker att det var en tillfällig kvällströtthet.
Tänk sen när du måste väcka fem gånger för att få upp dem ur sängarna överhuvudtaget, det gör jag i alla fall när det blir för tidigt ;)