29 August 2011

Stressen stressen

Jag sitter hemma och håller tyst, dricker honungsvatten och stinker vitlök, men ändå hostar jag minst två gånger i minuten. Om jag kunde låta bli att andas skulle jag gärna testa på det också.

Och så hinner jag inte.
Det är inte det att jag inte skulle hinna doktorera, men jag hinner inte plugga in mig på två helt nya vetenskapliga områden, skriva en forskningplan, bli godkänd av universitetet, bekanta mig med fondernas regler och skicka ansökningar på en månad. Då jag ska jobba, sköta vild krabat, pynja hemma och hosta ihjäl mig emellan. Det blir bara för tokstressigt. Jag borde ha skickat flera förfrågningar per mail redan i fredags, men hann inte för jag skulle hem och ta hand om sjukt barn. Nu tänkte jag läsa artiklar, men sini, jag kommer inte åt dem utan att köpa dem, för pengar, utanför universitetets nätverk. Och så borde jag ju hitta tid och intresse för sömn också...

Så jag får nog snällt tacka för visat intresse av min handledare, men meddela att det finns en gräns för hur mycket jag hinner med nu i höst och hälsa att om hon ännu är intresserad då så återkommer jag om ett år eller så. Kanske. Jag vet ju inte hurudan denhär nya filuren blir ännu, om den blir en glad och medgörlig typ, eller högljudd och på tvären, eller bara full av energi och all over the place som sin storebror...

No comments: