30 August 2011

Kortsiktighet

Igår fyllde svärmor år och jag skulle i min stora sjukledighet pynja ihop ett kort åt henne. Sådär i all enkelhet, jag iddes inte ta i allt för hårt mitt i flunssandet. Jag hade lådan med glansbilder som kom med ner efter mitt senaste besök hemhem i färskt minne och tänkte att där måste det finnas nåt fint att lacka på en papperslapp och göra ett kort av det hela. Det som jag hade glömt bort var det att när Höperöt var en fem-sex år och samlade på glansbilder, så tyckte hon inte om blommor och grattisar och sådana motiv, nej hon samlade på djurbilder. Urvalet blommor var alltså minst sagt magert, medan urvalet djur var i överkant. Till slut fick svärmor bara ett paket utan ett kort, det kändes inte helt rätt att sätta en babian/hund/häst på kortet till henne, inte ens fast det såg ut att vara en snäll babian/hund/häst. Varför tänkte jag inte på det när jag samlade på glansbilder då i dagis?

I övrigt firar jag en hjärndöd dag idag. Hostan är liite bättre, det går lite längre stunder mellan hostanfallen nu än igår. Däremot har jag inte sovit mycket inatt, jag har fått seg snuva istället och hade feber och värk igår då jag gick och lade mig. Det som började med oskyldig hosta i torsdags har blivit till värsta funssan alltså.

No comments: