28 August 2011

Ett ämbar

I helgen gick äntligen en av mina drömmar i uppfyllelse då jag, sambon och sonen drog ut i skogen och efter ett par timmar kom hem med ett helt ämbar god svamp! 10 liter!
Sedan gick en av mina mardrömmar i uppfyllelse då jag satt och rensade svamp i flera timmar med vild son, som tyckte bättre om att kasta runt sig svampbitar än att hjälpa sin mor, eller ens leka för sig själv. Nåja, det var bara att påminna sig om tålamodet, tålamodet.

Jag har inte det längsta tålamodet idag och absolut inte den bästa säga-till-rösten efter att ha vaknat en gång i timmen i natt av hosta. Och dessutom hostat tills jag spytt två gånger idag. Jag överväger sådär vagt att ringa till hälsostation och be om att få träffa en läkare som kanske kan skriva ut något annat än varm saft som gravida får ta i anti-host-syfte, men tänker att det kanske ändå går över av sig själv. Fast å andra sidan, inte vill jag hosta hela natten igenom inatt igen heller, svårt.

EDIT:
Blev desperat: ringde läkaren. Fick order om att dubbla astmamedicinen och hålla käft. Eller tala så lite som möjligt iaf.

2 comments:

Kamomilla said...

Mörk choklad med över 80% kakao i, lär ska hjälpa mot hosta, men inte vet jag..

Höperöt said...

Om inget annat så blir man ju aldrig på sämre humör av choklad! :)