25 August 2011

Lammkött och annat

Örgel. Dagen började med spyende för första gången på många många veckor. Det beror antagligen på att jag vaknar nångång efter fyra varje natt. Antingen av napptappad son, snarkande sambo eller skrikande blåsa. Och det skulle ju vara i sin ordning om jag skulle kunna somna om igen. Men sini nej! Då sätter hjärnan igång att försöka komma ihåg allt jag har lärt mig under min 5-åriga magsitersutbildning. Jag skämtar inte! Inatt började den fundera på saker som inte är ett dyft relaterade till mina nuvarnade planer, men som jag nog läst i nån bok (snrps och snoars anyone?), för fem år sen. Eeh, okej sex-sju-åtta år sen... Jag är gammal.

På tal om det.
Igår slutade en sommarjobbare som varit här på labbet. Och vet ni, det slog mig att om jag varit en sex-sju-åtta år yngre så skulle jag ha blivit galet kär i denhär killen. Inte på grund av att han är fotbollsspelare, nej, utan på grund av att hans hjärna. Han är smart och påläst, är insatt i biobranchen, har samma nördhumor som jag och så har vi läst mycket av samma böcker.
Hur som helst, som det är nu har jag istället haft otroligt roliga samtal i labbet och vid kaffebordet i sommar!

Och kanske varit piku-piku-lite smickrad över att en sex år yngre karl helt tydligt har trivts i mitt sällskap fast jag har bråttom till dagis efter jobbet och en mage som inte går att bortförklara som "lätt fläskig" längre. Kanske.
;)

No comments: