30 June 2011

Somrigt

Inget är väl mera somrigt än en bok i skuggan en seg dag?
Igår kom sambon hem med en hög finska böcker dom haft att cirkulera på kontoret och undrade om jag ville läsa. Jag kastade ett öga och konstaterade: Det är ju tantsnusk!
Idag öppnade jag iaf en bok och läste lite och undrade lite skeptiskt om det alls var tantsnusk utan vettig litteratur jag fått i handen? Men nej, det var bara den äldre generationen som tydligen höll sig i skinnet, nu när huvudpersonerna har vuxit upp så att de är nästan byxmyndiga börjar det arta sig, det är välutvecklade bröst, söta munnar och 16-åringar som har stånd lite här och där. Nåja, vad vore väl en sommar utan lite tantsnusk, jag var väl själv en 15-16 när jag köpte harlekinböcker istället för ungdomsromaner :P

Nåja, det finns saker som är bättre än tantsnusk. Glassbilens hallonsorbet! Oj attans, glöm allt illa jag sagt om kommersialismen och lata köpare i glassbilens namn! Det var det godaste på länge (och ännu hålls det i magen), jag och krabaten kunde ha ätit tills vi rullade.

Men det gjorde vi inte, dels för att jag ändå kommer att se ut som om att jag kunde rulla inom en snar framtid och dels för att jag inte vill bli anklagad för att ha gett överaktiva ungen extacy.

1 comment:

Eva said...

Glassbilen är bäst! :)