04 July 2011

Utanför husets fyra väggar

Det måste medges att fint väder och sommar till trots så har jag, av förståeliga orsaker, tillbringat mycket tid inomhus. Så i går när möjlighet gavs passade jag på att njuta av utevädret. Jag njöt av solsken och vågskvalp och njöt lite mindre av att tvätta blöt sand ur munnen/håret/blöjan på sonen, men han njöt desto mera så det jämnade ut sig. Sedan var jag en duktig mamma som smörjade in honom med solkräm och fortsatte mitt njutande av god mat och skön promenad och glass. Jag njöt lite extra av svalkan som kom när åskmolen började torna upp sig.

Idag kan jag bara konstatera att det var bra att jag njöt igår, för just nu får jag igen. Det svider så in i norden så fort något nuddar mina brandröda armar. Det är ju bra att man smörjer in resten av familjen och njuter av vädret, men det skulle ju liksom vara skäl att tänka liiite på sig själv också. Och klarar man inte det så kan man ju alltid stanna inom husets fyra väggar som man är van vid istället för att utsätta sig för utomhusvärldens alla faror!

No comments: