26 April 2011

Jag borde...

Idag är en borde-dag i det Höperötiska huset.
Det är ju sista veckan innan jag börjar praktisera, så nu ska jag då sätta allt i ordning som kan tänkas behövas vara i ordning inför det.

Trädgården borde sättas i sommarskick. Vi kommer bara att vara på holmen i helgerna sedan.
Äppelträden borde beskäras klart och risuna släpas bort.
Det borde räfsas och rabatterna kollas (har ingen aning vad som finns i dem).
Inomhus borde det plockas i ordning efter gårdagens bombnedslag till hemkommande (vi har varit borta en dryg vecka och vaktat katt nämligen).
Det borde redas upp i en massa viktiga papper.
Skatteverket borde kontaktas.
Praktikplatsen borde mailas.
Busskort borde fixas.
Dessutom borde någon fundera på bra och billig mat att äta på jobb. (Weetabix? Goda tips emottages.)

Men eftersom höperöt lider av akut allergi blandat med en redig förkylning och muskelvärk i räfs-axeln, så är hon redo för sängen efter att ha fört krabaten på dagvård och handlat mat.
Så det jag borde allra först är att ta en tekopp, en deckare och vila på soffan en stund innan jag sätter igång med allt det andra.

2 comments:

Satu said...

Kikar in och säger hej :) Mysig blogg du har! Kramar/Satu

Höperöt said...

Hej Satu, tack för det!