11 March 2011

TGIF

Tipsar om tävlingen (här nedanför) som är öppen till söndag!

Med tanke på hur febrig krabaten var i morse så är han onödig pigg nu vid läggdags. Pynjar och babblar i sängen medan vi väntar på att det ska tystna från sovrummet. Men i morse, då var han ynklig. Så ynklig att det var panik när jag skulle till hälsocentralen och ta bort stygnen och han tvingades se på medan mamma klädde på sig och han, ve och fasa, hamnade att vara hemma med pappa!

Hmm... Jag vill ju att han ska trivas med sin pappa också. Jag tror att jag ska börja införa en far-son kväll i veckan när sambon inte jobbar sent. Vilket på nåt märkligt vis innebär en ledig mammakväll tillika, tänka sig ;)

Det negativa är alla dessa febrar och snuvor han har börjat få sen vi inledde dagis-karriären. Inte ens en vecka sedan senaste feberdag. Hans stackars immunförsvar hinner ju inte återhämta sig mellan gångerna :(

Nu är det hur som helst fredag, rödvinsflaskan står och luftas och jag lagar snacks.
Mörkt segt rågbröd, typ surbröd, med ordentligt med pesto på, åker in i ugnen på grill och 200 grader en stund, högst 10 minuter, tills de är lite krispiga i kanten och så skär man dem i centimetertjocka bitar och mumsar. Passar till både öl och vin!

No comments: