10 March 2011

Höperöt pynjar del 2

Det var flera år under studietiden, senare också för den delen, som jag inte riktigt gav mig tid till detdär terapeutiska handarbetandet kvällstid. Jag stickar, virkar, broderar och syr ibland, men mera sällan för då kan man inte se på tv samtidigt... Hursomhelst, nu har jag haft tid igen och här är en bråkdel av de tusen (nånej, men 50 i alla fall) oavslutade projekten jag har hemma:



Hah! Och så börjar jag i alla fall med ett avslutat projekt. Mössan och vantarna syrran fick till julklapp. Vanligt, hederligt och varmt sju bröder-garn, trots det har hon fodrat den så att den skulle vara mera vindtät.



Detta kommer att bli en favorittöja! Nångång. Den påbörjades för ett år sedan och har legat på is sedan sommarhettan. Men bommulls-bambu garnet från Rowan yarns är en dröm!




Torgvantar. Eller vad man nu vill kalla dem. De blev nästan färdiga här förra veckan, sånär som på en tumme, då tog tråden slut... Det blir att köpa mera av merino-alpacka-blandningen.




Det mest akuta projektet. Yllebyxor i storlek 6 månader till en bebis som kan komma vilken dag som helst... Novita Wool.




Återvinningsprojektet. Tre strimlade gamla t-skjortor/nattpajtor/toppar som blir en liten virkad matta till stugan. Jag kan återkomma med exakt diameter när den är klar! (Det är min assistents händer på bilden)




En annan sorts återanvändningsprojekt. Jag har fått några gamla nystan bomullsgarn från bomullsspinneriet i Vasa (nedlagt sedan evigheter) via min moster, från min mormor.
En torgkasse/fruktpåse, vad man nu vill ha det till.

Och just det tänker jag låta er bestämma!
Berätta hur den skulle komma till nytta hos dig. Om din motivering är bäst (jag bestämmer vad som är bäst förstås) så kommer den hem till dig på posten. Stoleken är rätt liten, men den töjer med användningen och rymmer minst fem bananer och två avokadon (testat!).

Hih, jag har alltid haft för mig att det är skoj att lotta ut grejjer, men nu får jag se ;)

3 comments:

RockMom said...

Ja skulle kunna tänka mig att ha en sån kasse till att transportera blöjor eler modersmjölksersättning i. Jag som åker från ställe till ställe. En väska att ha inne i väskan så att säga :)
Tycker nu att allt bara är ett enda rådd..

Vackra saker du gjort!!

M said...

Ja sku vilja klicka "Like" men jag kan inte.. ;) KUL med idéer. Varför har jag inte vänt mig till dig för idéer lite mer?
Måste erkänna att jag helt skippat handarbetandet själv nu också. Höll på sommaren innan jag blev lärare på riktigt. Men nu har jag på riktigt aldrig ork. :/ SYND!

Skicka bilden på din kasse till moster din. Hon sku uppskatta att få se d :)

Kamomilla said...

Jag kan inte överträffa rockmom i motivering, den var ju bara så bra! men miljötänk sitter aldrig fel, det är min motivering!