29 June 2010

Murphy tuli taloon

Och detta som skulle bli Effektiva Veckan (TM) som skulle avslutas med att åka upp till slätterna och hälsa på morföräldrarna.
Det ser illa ut.
Igår på kvällskvisten svalde jag ett sandpapper, helt utan förvarning. Och på natten vaknade jag mitt i ett hostanfall med ett sjuhelsikes halsont och hörde sonen snorkla och hosta lite smått till svar i sin egen säng.
Tack och lov har det inte blivit värre, så sonen ligger ute och snorklar i vagnen nu och jag sitter inne med en kopp honungsvatten och nålar gardiner.

Men frågan kvarstår: Varför blir man alltid, utan undantag, småkrasslig just den vecka när man tänkt få det sista rummet upprett hemma, få gamla lägenheten städad, när man tänkt sig på kanske rentutav två spinningpass och dessutom ska besöka föräldrarna som gör tecknet för onda ögat så fort man nämner ordet halsont??

Om nån annan vill ha Murphy på besök så skickar jag gärna dit honom. Och om någon vet vem som skickade honom hit, så får du gärna berätta så går jag dit och hostar lite på personen i fråga!

2 comments:

Maije said...

Hej! Det kan ha varit jag och J som ofrivilligt skickade honom på dig. Vi kickade nämligen ut honom. HAN HAR slafat på soffan så länge å nu är det så att vi behöver plats för att träna och leva.

Förövrigt bor jag också med en man som viftar med crucifixet om jag säger förkyld. SUCK. Tror man på att man ska bli sjuk så blir man det också, säger jag och VÄGRAR tro att det var annat än allergi som fick mig att snurfa till och få huvudvärk igår kväll. Förövrigt är jag också kärnfrisk idag. HAH! Nu ska jag ta mig ut och gå. Att sitta vid datorn skapar sockerberoende. Det är vetenskapligt testat nu, trust me. Första man gör på morgonen, rain or shine, borde vara 30 minuter promenad. (jag vet det, me ngör det inte. ÄN.)

IFALL du kommer upp så vill jag träffa dig! Nej, jag vill inte. Jag SKA. Har du bil får du gärna besöka T-sund.

Anna said...

Åh, så fint! Då har jag chansen att hosta på dig helt personligen, det skall bli en ära!
Livet i slättlandet låter inte så annorlunda än här, men vi kan ju uppdatera i helgen.
Vi får se när det blir bara, antingen dyker vi upp torsdag kväll, eller så fredag förmiddag, man vet aldrig!

Jodu, dendär promenaden vet jag också om. Faktum är att jag är en hejare på morgonpromenader, både 30 minuters och ännu längre. I teorin alltså...