28 June 2010

Rapport från kaoset

92 kvadrat är stort.
Men inte större än att man har svårt att veta vart man ska ha plats för böcker, mappar, 5 balklänningar, tv-antenner, prydnadsflaskor i färgat glas och lite annat smått och gott. Så med andra ord, vi har flyttat men det finns mycket jobb kvar.
Men innan jag fortsätter med det så vill jag bara meddela att det är SKÖNT att bo i egnahemshus igen. Jätteskönt!
Enda nackdelen med hela stället är att kranen i köket är tvärtom.
Hett till höger och kallt till vänster. Och vattnet i ett hus som värms med olja blir inte hett, det blir HETT. Jag har slutat räkna hur många gånger jag varit nära att bränna fingrarna och det blir väl ett par gånger till innan min hjärna har vant sig att kallt finns till vänster. Norrut=kallt, norrut=kallt, norrut=kallt...
*fotrtsätter med min mantra och tassar iväg för att vika ihop tvätten*

No comments: