01 June 2010

Allt är förlåtet!

Dethär skulle bli ett gnällinlägg, ett mycket gnälligt småegoistiskt gnällinlägg, men såg gick jag ut i kvällsluften, snusade in ett djupt andetag med syrendoft och ångrade mig. Så nu blir det bara smågnälligt istället :P

Jag har sovit lite smådåligt den senaste tiden igen och det är inte ens krabatens fel! Det är jag som VÄNTAR på att han ska vakna varje gång jag vaknar så att jag själv har svårt att hitta sömnen. Så med en 6-timmarsnatt här och en 5½ timmarsnatt där blir man trött i slutänden.
Som sagt krabaten sover som en ängel på nätterna, men annat är det på dagen. Jo för på dagen sover man uruselt mitt i allt, babblar glatt och lyckligt om man blir lagd i vagnen och sparkar av sig filten, han försöker lära sig kräla/krypa antagligen och skulle behöva mera mat för att orka sova.

Men summa sumarum känns det som att tre personer strör saker kring sig, smutsar ner kläder och ska ha lagad mat flera gånger om dan och det är en som ska plocka, tvätta och laga mat. En som blir klubbad i huvudet av trötthetshammaren varje eftermiddag.
Plus att här borde packas.
En och en halv sopsäck står mitt i lägenheten fast jag bett någon bära dem ner till källaren. Det är han som kommer flera timmar för sent fast han beställt mat till etn viss tid.Det är samma person som slänger sin smutsiga tvätt runt i lägenheten som små strumpdekorationer, som sedan får den tillbaka som ren tvätt levererad på sin säng så han får vika in det i skåpet enligt eget system, det är samma person som, trots påminnelser, slänger sagda hög med rena kläder ut på soffan när han ska gå och sova sedan för han är för trött för att vika in.

Men det är också den personen som kommer hem svettig och smutsig två timmar efter att han sade att han skulle vara klar för att han jobbat lite extra. Och det är han som står och skramlar med disken i köket just nu. Och viktigast av allt, det var han som hämtade en glass åt mig från butiken annars bara ikväll som jag nu kunde sitta ute och äta på bakgården...

Hjärta.

No comments: