15 March 2010

Att möta döden på köksgolvet

En familjemedlem:
UUUUÄÄÄÄÄHHHhostkrackelharkelhosthosthost *djuuup inandning*
UUUUÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHosthosthostkrackel *djup inandning börjar bli röd i ansiketet*
UÄHÄHÄHÄHosthosthost... *börjar bli lila i ansiktet*
Hostelihosthostflämtflämt... *andas emellan* Och så vidare tills man kommer på vad som kan lugna honom, tidigare idag hade han för varmt iaf och jag fick ta en kall trasa att kyla honom med.

En annan familjemedlem:
*snörvel* *host*
Alltså, jag bår dog riktigt elädigt du. Jag e så täppt och där jag kliver upp så bara sdurrar det. Med idt lär jag väl ska dö av det...
*spelar Final countdown så att jag ska förstå att nedräkningen mot döden ändå är nära*

Och ingendera har feber!!! (ännu)
Hur kan karar vara så sjuka av en mild flunssa?
Så sjuka att man bara kan ligga på golvet medan en annan steker plättar:



Bortskämda är dom ännu till!



(Nåja i den mindres fall kan det vara farligt, men så länge det lossnar när han hostar, han äter bra och inte blir slö så finns det ingen orsak att jaga upp sig)

No comments: