16 March 2010

Guiness rekordbok nästa!

När jag var sjuk för ett par veckor sen skickade jag A till fröbutiken för att handla lite ört och blomfrön åt mig så att jag kan börja planera sommaren och fundera ut vad som ska förodlas och inte.
Förra veckan var vi via fröbutiken ett varv till och handlade lite till, bara för att det skulle kunna vara skoj att ha en sån blomma och en sån sallad... Och OJ så DETDÄR är lättodlat! Jojo en påse av det också!

Det var nu ikväll jag insåg att jag har över 20 fröpåsar att odla i sommar.
Det var ungefär samtidigt jag insåg att vi varken har ork eller plats för att odla allt ännu i sommar.
Det var då jag också kom fram till att jag har en helt ny hobby. Från och med nu är jag både höperömamma och frösamlare!

Fint, nu kan jag köpa några fina fröpåsar till med gott samvete för det gör inget om jag inte sår dem, de är ju en investering bara i sig!

No comments: