26 October 2013

Helt hysteriskt

Om jag ska ha nya kläder innan våren, lär jag köpa dem på loppis!

Det blev inköp av ny ylletygsjacka idag. Det var kärlek vid första provningen. Det var mer än den dubbla budgeten för en ylletygsjacka. Men då den var så fin och mörkblå.
 Men jag hoppas på att den håller minst lika bra som min gamla! Det är 6 år sedan jag köpte den... (och jag överväger att ge den ett nytt liv, men jag återkommer till det senare)

Sade jag att jag var ensam med knattarna i köpcentret förresten?

För att göra ett långt spektakel kort:
Den yngre spände jag fast i barnvagnen (tur att jag tog med den), satte jag honom på fri fot sprang han i full fart. Ingen skillnad vart, bara det var bort från mamma.
Den äldre låg på golvet i klädbutikerna och krälade in under hyllorna och petade på ungefär allt.

Förlåt, jag tar tillbaka allt jag någonsin sagt eller tänkt om mammor som inte har pli på sina barn. För i vissa fall GÅR DET BARA INTE!

(Jag hotade, mutade, lovade, berömde, klagade och försökte sansat förklara att golvet var smutsigt för folk går med ytterskorna på det, att kläderna tillhör butiken, inte oss, och att butikslarmen vid dörrarna inte är klätterställningar utan till för att märka om nån stjäl något.)



No comments: