08 March 2013

Normipäivä

Tidig väckning, barnen till dagmamman innan frukost, en trotskille i tamburen, en liten kille som snubblar och slår näsan i skostället.(Varför gråts det ALLTID i tamburen? Hatar det rummet!)
Bilen iväg på service, förstås är det -15 grader just den morgon man ska gå fyra kilometer hem från mekanikerns, nåja, bra klädd var jag.
Hinner ta en kaffe och reda upp i gästrummet.
Dagmamman ringer, ett litet barn har magknip (smörgås till frukost), ett lite större barn har hostat tills han spytt.
Svärföräldrarna lånar ut sin bil över dagen, hämta barn.
Bokar läkartid för slemhostan på vägen hem.
Barn parkerade framför mumin, ytterkläder i tvättmaskinen och klockan är inte ens lunch ännu.

Ajjo, och mina golvmoppnings och fönstertvättarplaner gick om intet igen...

Men hörni, glad kvinnodag var det!

4 comments:

sarai said...

Det är för kallt att tvätta fönster. Och dammtosslorna på golvet kan du mata med lite torrfoder. Med god tur suger det dessutom upp eventuella våta fläckar. Sätt dej i soffa med fötterna på bordet, ta ungarna bredvid och se på hur duktigt kvinna du är som åstadkommit så underbara barn! Och om inte de kramar om dej, så skickar jag några extra kramar! Överlev! =)

Anonymous said...

Bra sarai! Och höperö, det finns taxi om det riktigt kniper. Man åker taxi ganska många gånger för det som en till bil kostar, så medan ni funderar så lönar det sej att åka taxi ibland när det behövs! Om ni bara har bilstolarna hemma och inte i den frånvarande bilen försås! Och om de är lätta att sätta på plats!
Maj

Höperöt said...

Jag har efter lite betänketid förlikat mig med mitt öde och konstaterat att det helt tydligt inte är meningen att huset ska städas av mig just nu.
Och mot ödets krafter har jag ju inget att sätta emot, så tack för tipset, jag ska kasta upp fötterna på valfritt soffbord och mata dammråttorna med lite smulor!

Kramar :)

Anonymous said...

Bra! ;)
Maj