06 January 2013

Praktik

Knattarnas väskor är packade.
Min handväska är packad (eller snarare rensad, två par blöjor, ett par små kalsonger, en smoothie, en mjölkburk, en babysked, en ask panadol 125 mg, en handarbetstidning och ett otal uttrillade kvitton senare).
Knattarnas kläder är utvalda.
Mina kläder är utvalda.
Killarna är rena och fina.
Min lugg är lite uppklippt.
Telefonen är inställd på väckning.
Nu ska jag bara gå i duschen och fila naglarna så är jag redo. Och så kanske sova lite helst.

Fiilisen inför att lämna mina små (speciellt den mindre) knattar till ny dagmamma imorgon: Dålig, riktigt eländig faktiskt. (Han är ju så liten och denhär dagen kom så otroligt ofattbart fort!)

Fiilisen inför att få göra nåt nyttigt och ha lite vuxna runt sig imorgon igen: På topp! Ge mig vad som helst, jag klarar av det!

No comments: