12 December 2012

To do

Krabaten är hos dagmamman, filuren sitter och pynjar under bordet, jag borde göra massor massor och säta igång genast, helst för en halvtimme sen, men då det blev tidig väckning idag är jag redan redo för sängen igen känns det som.

Om jag stryker det oviktigaste har jag ändå en diger todo-lista idag. Det viktigaste lär väl vara att få julkorten pynjade hastigt som bara den, sista postningsdagen är tydligen imorgon och så måste jag ta mig till nån butik med barnvagn på oplogade vägar för att få tag på tvättmedel. Annars blir mitt lakansbytande och -tvättande till intet. Och besälla julklappsböcker på nätet innan det är för sent för det också.

Sen har ju kören julkonsert på lördag och sista övningen är imorgon kväll och eftersom min röst har varit helt borta emellan har jag inte hunnit öva ett dyft på våra sånger, så det borde jag definitivt hinna med idag.

Ajjo, och så är gården visst full med snö som borde forslas åt sidan.

Upp och iväg! (Med en pepparkakspaus i köket på vägen)

No comments: