02 September 2012

När jag blir liten igen

Den äldre av mina söner har allt oftare börjat klämma ur sig sånadär konstateranden som gör det svårt för mig att hålla minen ens någorlunda allvarlig.

En eftermiddag då han just vaknat och vi gosade i soffan strök han mig så snällt över benet och konstaterade  filosofiskt att mamma har skägg på benen.
Nåja, det var ju inte igår jag rakade mig men ändå!

En morgon när "okända djur" spelades i Buu-radion så klämde jag i och sjöng med vid frukostbordet (pinsam förälder - that's me!). Han avbröt mig med ett försiktigt: Mamma, mamma är du arg nu?
Jag kanske hade lite hes morgonröst ja.

Senst nu ikväll funderade han på det att jag måste gå och mata och natta den otåliga lillebrodern innan jag skulle komma och sjunga nattsång för honom. Och så konstaterade han nöjt: Sen när jag blir lika liten som lillebror igen, då ska jag också få amma!
Söta smarta barn...

No comments: