16 January 2012

En rollator hade kanske gått lika bra

Sambon trodde väl att jag fått fnattet i morse när jag yrde runt bland med hans kläder och förklarade att jag letade efter mitt "fysiålååågiska hjälpmedel" och undrade om han lånat det. Krabaten släpade runt på det här för en månad sen och jag visste inte vart det hamnade efteråt. Jag vet inte vad sambon trodde att jag menade, en rullstol eller ett par kryckor kanske.

Efter lite om och men hittade jag ändå mitt fysiålååågiska hjälpmedel i en korg i hallen. Ett brett gummiband som fästs med tarror och kan viras runt höften när man känner sig lite lös. Lika bra att passa på att använda det då magen ännu inte sjunkit och hamnat i vägen, inget att ha när man sitter framför datorn, men nog när man ska ut och gå!

Vi var alltså ute på en helt passligt lång promenad igår igen, men trots att sambon skötte allt krabatskuffande så var hela bäckenbotten sur på mig innan vi var hemma.

2 comments:

Bina said...

Ha, ha, hoppas att du och din bäckenbotten kommer bättre överens i sinom tid!

Hänger här ibland men är oerhört dålig på att lämna spår. Du har i alla fall en award att hämta hos mig om du vill!

Höperöt said...

Tack för awarden!
Hehe, jag är ungefär lika bra på att kommentera själv :)

Vi står på ganska bra fot idag jag och mitt benrangel och så tar det inte så länge innan det går över, så jag håller ut!