13 January 2012

Dagens dilemman, dilemmor? Dilemm-äh!

Första dilemmat: Dilemma i plural, någon?

Andra dilemmat: Bör jag gå ut i snöstormen med seriöst snörvlande barn bara för att jag vill ha gota och tulipaner från butiken, eller blir det bara feber av det hela då? Hur övertala sambon att köpa blommor på vägen hem?

Tredje dilemmat: Får jag, rent personligen, större tillfredsställelse av att städa hemma än av att gå ut i snöstormen för att shoppa om det ändå inte påverkar sonens snörveltillstånd? (Även detta av helt egoistiska skjäl, jag skulle varken orka sköta om allvarlig sjukling eller själv få värsta flunssan just nu).

Så stora huvudbryn fredagen den 13:e.

4 comments:

Anonymous said...

Skicka meddelande åt sambon: Antingen köper han tulpaner och gota eller så beger du dej ut i snöstormen med snörvlande barn. Och nu blev jag lite fundersam, ska just till Åbo, ska jag ta bil eller buss?
Maj

Höperöt said...

Nu blev det hursomhelst promenad, jag har suttit inne och ugglat i två regninga dagar nu och tänkte att om det blir feber i alla fall så harmar det mera om jag inte kommit mig ut och rört på mig lite innan i alla fall :)

Ännu är det inte drivigare än att det går att ta sig fram, men kanske kivogare med buss sen i eftermiddag trots allt?

sarai said...

dilemma, dilemmat, dilemman. enl saol.
Promenad gör nog för det mesta gott. Och om man köper tulipaner och gota så gör det ännu mer gott! =)

Höperöt said...

Saol vet!

Det blev vita och gula tulipaner (fanns bara knallrosa annars) och vailjkvarg till mellanmålet, så nu är livsandarna uppiggade igen :)