23 November 2011

Orken tog slut

Om städandet gick långsamt och lungt tidigare så går det på sparlåga nu, krabaten är hemma idag till följd av en sjuk dagmamma och jag har inte hjärta att sätta honom i reservdagvård bara på grund av vårt vardagsrumsgolv som skriker efter en omgång.

Köket fick vi städat idag i alla fall, om man med "städat" menar att jag skrubbar med trasor och svampar och krabaten står uppe på stolen vid diskhon och ropar på "meeeja vatten" och stänker ner hela sig och klirrar med toma barnmatsburkar och försöker smaka på diskvattnet så...

Nu tar krabaten en lur och egentligen hade jag tänkt mig att tvätta köksfönstret under denna paus, men just nu lutar det åt att jag gör detsamma som han, jag sov som en stock inatt, men är trött och drömmer bara om att få lägga mig ner varje vaken stund.

Har lite svårt för att kika in på Kamomillas blogg för nu har hon satt igång sådär smått och det ser så fint ut, jag vill också julpynta ju! Men sömnen går före, idag i alla fall.

No comments: