16 November 2011

Inte kancellera, tror jag

Tur att man läser bloggar! Fast de är småa och beigefärgade.
Nu har vi då äntligen biljetter till Välkomna till mommos. En föreställning dagtid, då nykomlingen förhoppningsvis har nått en så aktningsvärd ålder (minst 1½ månad) så att den klarar både bilresa och barnvakt några timmar.

Dagens språkpris går till Wasa Teaters biljettjänst där jag får order om att antingen gå vidare eller Kancellera nätbetalningen. Jag vet inte vad man gör när man kancellerar, men det låter lite farligt, speciellt i närheten av nätbanken, så jag undvek den knappen.

I övrigt en flitig förmiddag, jag städar kylskåp och bakar bröd. Nytt recept med skållat havrekli i grunden, vi får se vad det blir till!
Sen i eftermiddag ska jag bara slappa och njuta, för det enda inbokade i kalendern är ett frissabesök och planering av årets julkort. Om vädret håller i sig går jag och hämtar krabaten lite tidigare från dagmamman så kan vi kratta tillsammans ute på gården sen. Ojoj, om dom rika sku veta hur vi fatiga har de!

2 comments:

RockMom said...

Den är verkligen sevärd, Välkommen till mommos, så lyckans er :)

Höperöt said...

Jo jag hört från alla håll att den ska vara precis så bra som man kan ana! Vi har försökt boka passliga helger och föreställningar nu på hösten, men platserna har alltid tagit slut mitt framför näsan på oss, så nu är jag riktigt glad :)