25 November 2011

Ett litet problem

Vår kvällskonsekvens är väl ok.
Jag är envisare än sambon, men å andra sidan krävs det eftersom krabaten alltid tror att det är en lek när jag nattar och går ut, nattar och går ut. Suck!
Vår nattkonsekvens är usel.
Nu när sova-träningen äntligen kommit igång så har jag drabbats av gravidtröttheten och har inte ork nattetid att gå tillbaka till egen säng med gosigt sömningt litet barn.

Men detta är inte det värsta problemet, det värsta är att efter att krabaten har somnat sött mellan oss har han kissat brevid/genom blöjan tre nätter i rad. (Det har hänt tidigare, men oftast i egen säng och där har vi plastskydd.) Och jag börjar bli saligt trött på rena pyjamasar och blöjor och handdukar i sängen mitt i natten nu!
Vi har redan bytt till större blöjor och idag ska jag köpa ännu en storlek större, utan desto mera förhoppningar på bättre resultat. Å andra sidan har krabaten börjat intressera sig för pottan lite nu. Frågan är hur smart det är att tända lampor och placera honom på pottan och härja istället för att byta blöja mitt i natten, jag anar att en helt ny dimension av sömnlöshet är i antågande!

No comments: