20 October 2011

Lämnad av lunchdejten

Här försöker man uppfinna god mat som garanterat slinker ner i den febrige lille herren och vad händer?
Jo, han klättrar upp i famnen och slocknar fem minuter innan serveringen, suck. Eller så är det bara jag som helt enkelt har urdålig febertopps-tajming.

I övrigt hoppas jag på en trevligare eftermiddag idag än igår. Då fick jag bära runt på en helt apatisk varm klimp i timmar och kämpa med alla mediciner och metoder för att få ner febern under 40. Det var först efter att han lagt sig för natten som han började svettas och jag kunde andas lugnt igen. Uj.


Det blev överraskande lyckat med tanke på att jag lagat pannkaka kanske två gånger sedan jag flyttade hemifrån. Dessutom har jag använt grötrester från frukosten och två äpplen på god väg mot jäsning och förruttnelse, som ett meddelande till Sluta slänga mat.

No comments: