14 October 2011

Dagens aha!-upplevelse

"Ibland ser barnet alldeles skräckslaget ut och kan skrika hysteriskt. LänkDet är då man kallar det nattskräck, som alltså är en variant av de vanligare enkla förvirringstillstånden."

Åh, tur! Och jag som trodde jag hade blivit bortförd av ett ufo eller fått besök av exorcisten när Krabaten vaknade mitt i middagsvilan, slog undan mina händer, skrek tills han storknade och kastade iväg både nappen och lammet i ren panik. Han slutade inte förrän jag flera minuter senare i milt sagt desperat tillstånd höjde rösten och ropade: Var har du ont? Vakna nu vännen, vakna!
Nu sover han sött som det lilla barn han är igen.
Och när jag tänker efter har det hänt förr. Tidigare gånger när han varit flunssig, för att vara exakt. Det var bara lite tydligare och lite värre denhär gången.

För mera info: läs denna sidan!

No comments: