27 September 2011

Dethär med eget hus, del 2

Igår klippte jag en lååång del av häcken ut mot gatan. Ikväll räfsade jag upp det som friserats bort. Detta i sig var helt trevligt, det var en ny upplevelse då jag aldirg klippt häck förut, jag hade inget måttsnöre när jag gjorde det, så häcken har lite Picasso-stuk, men det stör inte mig, huvudsaken är att den inte är helt vildvuxen mera.

Det var helt trevligt ända tills jag stoppade fingrarna i en mjuk hundkakk när jag skulle plocka upp kvistar i vår vägkant. Det blev ännu mindre trevligt när jag insåg att det som sonen hade torkat av på mina byxor, som jag trodde var krossad snigel, kanske ändå inte alls var krossad snigel...

Tvättmaskinen går, vi har båda varit via badet och jag har på ett lätt oroväckande tvångsbeteendeaktikgt sätt tvättat fingrarna med tvål och nagelborste tre gånger innan jag öppnade kylskåpet.

Nåja, tänker du, det är ju sånt som händer vid höghus också!
Visst, men då är det inte du själv som måste komma på en slagkraftig, men ändå inte elak skylt att plantera utanför din häck, som påminnelse åt alla hundägande grannar.
Just nu lutar det åt "Nästa gång kommer jag och kakkar i ditt dike och jag tänker inte heller orka plocka upp..."
Men andra bra förslag tas också emot!

2 comments:

Mikaela said...

Haha! Underbart.. jag gillar idéen till din skylt!

Höperöt said...

Jaa... Fast syrran tyckte den var lite väl aggressiv och föreslog en enkel överkorsad kakkande hund. Åtminstone skulle den vara lättare för de finska hundarna att förstå!