27 January 2011

Det sista från sjukstugan

Det var enterovirus som krabaten hade och jag fick av honom. Det fick jag höra av rådgivningen när jag ringde för säkherhets skull nu när även jag blivit helt prickig. Men det går om efter en vecka eller så och sedan kan man sluta se ut som en inverterad flugsvamp i fejset och på händerna (jag ser alltså ut som om jag skulle vara 15 och utsatt för en enorm akne-attack).

Det om det. Gällande spyendet är sambon tillbaka på jobb en stund idag. Jag och krabaten har ännu inte börjat örgla, men jag säger inte hej förrän lördag morgon... Fast klarar vi oss dit slipper vi det nog denhär gången. *knackknackknack i bordsskivan*

Och det var härmed det sista sjukdomsrelaterade inlägget jag kommer att skriva på en månad. Lovar! Jag börjar ha sjukdomarna upp i halsen nu tycker jag, eller åtminstonen utspridda över fejset och på händerna!

No comments: