20 December 2010

Och så fortsätter vi...

Igår hade sambon födis, fick presenter på sängkanten, stack i väg på jobb, jag städade, var på en snabbtur till IKEA och köpte den efterlängtade bokhyllan, kom hem och fixade kalas på 1½ timme, glömde bort att byta till ren skjorta, sedan kom släkten och sist kom föremålet för kalaset hem.
Tur att svärmor inte hade nåt emot att hålla ett öga på krabaten!

Och idag fortsätter vi!
På med kläderna och iväg med krabaten till stan för att shoppa julklappar till svägerskan med familj. Sedan ska vi via snickeriet och hämta hyllor till klädskåpet. Och efter det tar jag och stryper kassan inför jul.

Och sen...

Sen ska jag lösa ut lite välförtjänt slappighet hemma. När det nu en gång är plockat och fixat hemma tänker jag bara ta det luuuugnt.

Ända tills imorgon.
Då vi ska träffa dagmamman första gången och vara barnvaker åt kusinerna.
Och sedan blir det julmats-stress!

Jag ser fram emot det hela med skräckblandad förtjusning...

1 comment:

RockMom said...

Oj, dagmamma. Minns hur spännande DET var :)
Å du skall verkligen unna dig att slappa efter all den där aktiviteten
Kram