06 December 2010

Det tar en några år, men nog blir det väl färdigt...

I mitt huvud snurrar nya klädhyllor, gamla böcker på fel ställen, ihopsnickrande av IKEA-möbler och sånt, så därför tänkte jag skriva om nåt helt annat.

Mitt i allt verkade han så gammal idag.
Han har knakat iväg en par centimeter igen på längden och börjar få långa ben som bara ser mera och mera ut som en liten pojkes istället för en liten bebis'. När hände det?
Och så börjar han verka lite äldre också. Först (ursäkta kissobajset på förhand) kakkade han på pottan som på beställning och verkade inse att han gjorde det också. Så fort vi fått på en ren blöja kravlade han iväg i vår säng, ställde sig vid sängaveln och "hoppade" och tog sig tid att fundera mellan hoppena och lyssnade på mig när jag förklarade att han hopp-hopp-hoppade i mammas och pappas säng.

Sedan blev han sitt vanliga jag som har fullt upp att göra och inte hinner lyssna när mamma förklarar att man inte ska klättra upp på pallen och klappa (läs: dänga) på fönsterrutan och tog en timme på sig att hoppa i sängen, prata, klänga, hänga, spotta ut nappen och kvittra innan han äntligen tog sin tupplur...

Och för en kort stund så tänkte jag "Yr på du bara lilla yrväder, en dag kommer du att förstå vad din mamma säger, veta hur man hoppar och att inte dänga i fönsterrutorna och då kommer jag ändå att sakna att du aldrig kommer att vara ett såhär litet yrväder igen."
Sedan tyckte jag ändå att han kunde somna nångång faktiskt, för vi skruvade IKEA-hylla till midnatt kvällen innan och jag började bli mycket redo att nattas själv...

No comments: